"Hemma, var ligger det nånstans... Kan nån ge svar?"

Det heter att det är jullov och att man åker hem och vilar upp sig. Jag undrar hur många det egentligen det är som har det så. Visst har man tagit det lugnt från övning och så, men annars har det varit fullt upp… Och känslorna har varit många. Just nu längtar jag bara till söndag. Jag längtar efter lite lugn och ro, lite tid härifrån och tid att träffa Calle.

 
På söndag har faktiskt jag och Calle varit ifrån varandra ”rekordlänge”. Okej, det rör sig om tio dagar, men det slog i alla fall det tidigare rekordet med en dag, och det räcker helt klart! Jag längtar efter honom, och nog verkar han sakna mig… (Weii, hihi!)

Men det för väl kanske lite gott med sig också. Förhoppningsvis verkar det lite som ett motgift (hmm) mot att vi kommer umgås dygnet runt hela vecka 3. Då är det nämligen dags för den mycket efterlängtade skidsemester i St. Anton, Österrike! :) Ojoj, vad gött det ska bli!

 
För tillfället känner jag mig lite sådär… Blandade känslor över en del saker här, blandat med lite dåligt samvete över lite övning och helt vansinnigt mycket mat. Men men, jag får tänka på det som Lisa sa: Att detta är en chans att äta upp sig så man klarar studentvåren. Hehe. Ligger kanske lite i det… Nåja, det blir nog bra. ;)

Har i alla fall varit ute och sprungit två gånger denna veckan. Det började dock bra… Jag satte på mig min fina nya sportpolo, knöt piffigt en scarf runt håret och satte upp en hurtig tofs på huvudet. Sen började jag med lite lätt jogging… och mycket mer blev det inte. Hehe. Låt oss säga att det blev ”intervallträning”. Power walk och jogging varvat med pulsning i snön… För Johanna tänkte bara att väggarundan är bra, för det brukar vara ganska lite folk där – hon tänkte inte alls på att det inte är någon som skottar där! Så ja, första rundan blev ju lite spännande och annorlunda… Nåja, något gott hade det med största säkerhet med sig. ;) Så det gick bättre idag, när jag tog mig en sväng på asfalten, runt rökeriet… Sen var jag hos farmor och fikade… hrm… Men det gav säkert någonting! Haha. Hrm… Jodå, det var riktigt skönt! Mår riktigt dåligt när jag inte får röra på mig och det har inte blivit så mycket motion nu i jul… Hehe. Bör jag tillägga ”heller”? Hehe.

 
Jaja, det har varit gott att vara hemma i alla fall. Träffa lite vänner och familjen, ta det lite lugnt och ha det allmänt gott…

 
Önskar er alla en fortsatt trevlig afton. För min del väntar nog lite cellospel och satslära…

Puss!

 
 
Ps. Vem kom förresten på ordet ”satslära”?! Och var det samme människa som tyckte att det bland annat skulle handla om ”tvärstånd”?! Gee… Desperat, någon? :P Puss igen! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback