Musikhögskolestudent.

Så var man då musikhögskolestudnet. Orden känns riktigt bra. Och om jag inte misstar mig och gissar helt galet, så ska detta nog bli riktigt bra också. :)

Idag hade vi samling klockan 10.00. Vi fick information om lite olika saker och efter det var sjukhälsan där och föreläste. Det var intressant men lokalen var uppenbart inte gjord för tal (utan för musik kanske? hehe)... Lite svårt att höra, så jag erkänner att min koncentration var sådär. Föreläsningen följdes av musikerergonomi. Det var väldigt basics, men man behöver ständig påminnelse, så det var bra. Ser fram emot fler lektioner i det! Ser fram emot att försöka fixa min rygg och mina axlar!! Sen var det fotografering till dörrkorten och matrikeln (David hade rätt. Ingen blir någonsin snygg där. Haha.).
Sen var det lunch och jag åt kycklingbaguette och drack kaffe. Mums! :P
Efter lunch fick vi information om datorerna och lite så... och biblioteket... och sedan var det avslutande information klassvis. Vi fick alltså info om IE. ;)

I min klass är vi 16 eller 17... varav 7 (tror jag) har klassisk inriktning. Mig själv inkluderad. Klassen verkar go', liksom alla andra jag träffat idag! Framför allt har jag hängt med tre tjejer. Jannike, Johanna och Karin. De verkar hur göttiga som helst! Wuhu! Precis en sån start jag önskade... ;) Jannike går i min klass och Johanna och Karin läser till klasslärare. Så vi kommer väl iaf läsa pedagogiken ihop, kul kul! Dessutom bor vi alla inom en radie av typ 200 meter, haha! Niiice.

Det kommer nog inte direkt bli en dans på rosor, insåg jag idag. Men jag insåg också att jag är på rätt väg. Det är musik jag vill - och ska - ägna mitt liv åt. Det känns väldigt snajsigt, vill jag lova. ;) Hihi!

Här hemma börjar det bli mer och mer färdigt. Några smålådor med meck kvar, fortfarande en köksstol kvar att montera upp haha, och en väska kvar med kläder... Det behövs uppenbarligen mer förvaringsställen! Men vi tänkte sticka till IKEA nästa gång mina föräldrar kommer hit, så ska nog det mesta lösa sig i alla fall. :)

Nu borde jag nog satsa på att gå och lägga mig. Det är alltid sjukt påfrestande att börja nya skolor etc... Går åt så mycket energi på dagarna att man blir helt död juh! Och så ska man orka greja här också... Bäst att försöka sova lite i alla fall. För det är aske baske mig en intensiv introvecka de har fixat åt oss: går 9-17 varje dag!! Kommer nog aldrig ha mer schemalagt, haha! Men men... det blir nog bra. ;)

pussar och kramar och varma hälsningar till er alla // johanna - musikhögskolestudent :PPP haha!! ;)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback