Übergräjt! :D

Igår var minst sagt en lite annorlunda dag. För det första var jag vaken i över ett dygn... då blir det alltid lite saker som händer, hihi! ;)
Man skulle kunna tänka sig att det hände saker på dagen och kvällen mest, men saken är den att två majer stuff hann hände innan klockan var 6 på morgonen! Haha! Sjuuukt... hehe. ;)

Det hela började med att jag småsprang till spårvagnen, strax efter klockan 5 igår morse... Det var den enda vagnen som skulle ta mig till jobbet i tid och jag ville verkligen inte missa den! Dock visste jag inte riktigt hur lång tid det skulle ta att ta sig till hållplatsen - åker i princip alltid buss härifrån - så därför småsprang jag... Och jag kom i tid! Men tror ni inte att jag ändå ser spårvagnen åka iväg ifrån mig!! Jag kände riktigt hur hela min dag blev en enda röra och katastrof..! Suck!! Dock tog det inte många sekunder innna en bil stannade bakom mig... - Hur är läget? Vi såg att du småsprang? En ambulans hade stannat precis bakom mig och de två ambulansmännen undrade om allt var okej med mig. Jag förklarade att det var okej, men att jag nyss missat spårvagnen... Om jag skulle nånstans? Ja, centralstationen. Iväg? Nej, men jobba... på First Hotel, jo... - Hoppa in där bak då! Haha, så fick man sjukt snabb skjuts i ambulans av två goa göteborgare! Tackar och bugar, ni gjorde helt klart min dag, hihi! :)))
Så på rekordtid var jag på jobbet... och kom inte in för att dörrarna var låsta i ytterligare en halvtimme och personalkoden kom jag ju inte ihåg sen sist! Gahh! Det tog dock inte många minuter innan en paketlämnarekille räddat min dag (han också - tack tack, tihi!) och öppnat dörren med koden... ;)

Så när jag väl började jobba, strax innan 06.00, hade en hel del redan hunnit hända som sagt. :)
Sedan jobbade jag till strax efter 14.00 och det var gött. ;)
Sedan gick jag en sväng på stan med Calle och han gav mig en försenad påskpresent. Skulle eg. få en t-shirt men så hittade jag en supersnygg ljuslykta från Orrefors, som jag spanat på ett tag... och fick den. :) Tack, sötis! :)

Sedan var jag/vi i lägenheten ett tag och vid 21 var jag åter i stan. Skulle träffa Lisa (som var/är i stan och red dressyr i Student-SM) senare, men passade på att umgås med Petter (som var i stan och hade sökt Idol) innan dess... Vi hamnade på Bers å Bar och tog oss ett glas eller två... Sjukt trevligt. Länge sen vi umgicks ordentligt nu! :))) Like you, man!
Och sen kom alltså Lisa - min Lisa, här i stan, wiii - och vi stack till Pustervik och sedan Lipp... Alltid lika kul att umgås med henne! Fatta hon fattas i mitt liv här! Gårdagen var fullständig, med andra ord. ;)))

Idag sov jag lääänge och dagen får nog forsätta i lugnets tecken, hehe... :)) Om inte Calle nappar på mitt förslag... Jag föreslog att vi skulle ut och springa!! (Vad tänker jag på, haha? Skoskav och allt... puh, hehe).
Ikväll blir det Bingolotto. Håll tummar och tår. Vi vill vinna, hehehe! ;))))

Fan vilken guttig helg, med andra ord! Tack till alla som gjort den finfin! :)
Pussar till alla som vill ha!
Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha, inte alla som får åka ambulans till jobbet, du! =) Fan va nice... gulligt av dem!! =) Nog för att jag visste att göteborgare är trevliga, men.. det är faktiskt lite imponerande!! åååh... miss U a lot babe! Du måste ju träffa min hunk ju..!! =) Pussis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback