Music, music, music!

Imorse vanknade jag fem minuter innan klockan ringde, det vill säga vid tjugo över sju. Där låg jag påklädd, med mobiltelefonen i handen och med en rygg stel och låtandes som ett tröskverk!
Det verkar som om jag somnade ganska så snabbt igår kväll, ja. Hehe. Men så var jag också helt slut. Jag och en klasskompis hade varit iväg mellan 16 och 22 för att spela i en orkester en bit norrut.
Det var väl roligt, men att åka så mycket buss, med så många byten och så mycket väntan... nej, tack. Synd annars, för jag saknar att spela i en orkester. Detta var en kammarorkester och nästa vecka ska vi prova deras (Vargön) symfoniorkester. Är det helt sjuuukt kul så blir det väl till att åka sådär jobbigt varje tisdag, men annars får det va. Men som sagt, synd att det inte ligger närmare Ljungskile... Eller åtminstone hade bättre förbindelser. :(

Idag verkar det dock bli en hiiimla hyvens dag! :) Håller på att tvätta lite jeans nu, men vid 9.30 ska jag och en kompis börja spela Vivaldis dubbelkonsert för två celli. Tjoho! :D Efter det blir det till att öva själv, både före och efter lunch. Har dessutom fått låna en massa göttig cellomusik av en kille i tvåan, så dagen har börjat så bra så! ;) Och ikväll är det ballet på Göteborgsoperan som gäller! :D Wiiiiiiii! Ska bli skitskoj, verkligen! Jag ska dit med en kompis som jag spelat med två år i Nordiska Ungdomsorkestern. Gräjt! ;)
Sen ska det packas lite också... För imorgon åker jag hem, och det ska bli så gött så, hihi! Av många härliga anledningar. Mmm... Längtar!
*suckar nöjt*
Livet är en fest. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback