Kollektivt och välblandat

Johanna har börjat åka kollektivt. Det är en konst i sig har jag märkt, men jag börjar få kläm på det nu, tåg, buss, spårvagn och hela köret. Kan dock inte sluta förundras över alla dessa människor som färdas tillsammans med mig. Visst, alla är vi olika, men hjääälp vad mycket o.l.i.k.a. sorters människor det finns. Och alla sorter verkar ju helt klart finnas representerade inom den kollektiva trafiken. Puh, hehe!
På tal om det så sägs det ju att svenskar ogärna tar kontakt med okända männiksor utan håller sig för sig själva etcetera, etcetera. Det stämmer nog, märker man ju helt klart även inom detta område. Men ibland vill man ju faktiskt inte ha tusen människor inpå sig... speciellt inte om de stirrar febrilt, luktar galet mycket rök och smaskar med tuggummi. Japp, jag hamnade bredivd en person (nej, hon hamnade snarare bredvid mig, nästan ovanpå, trots att bussen var sådär halvfull...) nu när jag åkte hem från dansen.
Skulle gärna ha skrivit mer nu, men jag har lite som måste fixas... innan Bingolotto. Haha! Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback