It was a beauuuuutiful day!

Det är söndag, helgens sista dag. Den känns dock inte så jobbigt för Calle övertalade mig igår att stanna tills måndag morgon. Så jag kan ha det gött hela långa dagen, idag också. Ska dansa klockan kvart över två och ikväll ska vi roa oss med att - skratta inte! - spela Bingolotto. Hehe. ;) (Vuxenpoäng så det stänker om det).

Gårdagen blev lika underbar som jag hade hoppats. Vid lunchtid hade vi alla gjort oss klara och åkte buss nummer 17 in till stan. Simon övergav oss för en dag med sin ena bror och jag och Calle bestämde oss för att leta upp nåt trevligt fik och luncha. Det blev Condecco på Kompassen och där åt vi galet goda ciabbata och drack caffe latte resp apelsinjuice, mums! Sen började vi gå i affärer... åhh, vad jag gillar det, hihi! Och speciellt när man har med sig en pojkvän som inte verkar ta illa upp eller tröttna helt på en utan istället envisas med att bära alla ens shoppingkassar! Eloge till Carl-Johan Schönberg. :) Det blev en del shoppat ändå... hehe... årets första julklapp, ett par födelsedagspresenter och till mig: ett par piffiga svarta mocka skor (med låg klack - så jag kan vara lite piffig även när jag släpar runt på cello och allt...tihi!), lite nya underkläder (aldrig kul att köpa men dock alltid bra att köpa) och lite så... Nöjd och glad! :)

Frammåt kvällen började vi vela angående vad vi skulle hitta på. Var vi trötta eller pigga, hade vi gjort av med tillräckligt med pengar för en dag eller inte..? Hursomhelst insåg vi att vi inte ville att dagen skulle ta slut riktigt än, så vi bestämde oss att besöka Universeum. Och vilken tur, för det var verkligen hur kul som helst där! Verkligen ett fint och häftigt ställe, med regnskog, akvarium, uppfinningsmeck, allt! Kan helt klart tänka mig att gå tillbaka dit - men skippar gärna biten där jag ser en orm ringla utanför burarna och minen på de två anställdas ansikten när Calle frågade om de verkligen har ormar i det fria...!! Iuuuww. Hehe.

När vi kom hem lagade vi köttbullar och pasta och placerade oss i soffan med en helt sjukt stor godispåse. Sen hade vi det gött ett bra tag. Tills jag hade så ont i magen att vi fick ut och gå, hehe! :P

En härlig dag med andra ord. :)
Åh, jag trivs verkligen bra med mitt nya liv! Som sagt, nära och kära saknar man, men annars är allting helt underbart!
*Ler åt livet*
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback