Helg i Göt-la-borg!

Tillbaka i stan igen. Calle är på jobbet så ikväll har jag spelat cello, kollat på TV och tjötat med Simon. Innan Calle åkte hann vi dock trycka i oss varsin kebab. Jag är ju inte direkt den som brukar äta "skräpmat", men jääädrans vad gott det var, hihi! Sen vit choklad med crisp till efterrätt... hihi. Mätt och glad blev jag i alla fall. ;)

Längtar tills imorgon. Calle är ledig och vi ska mysa i stan hela dagen, hade vi tänkt. När han nu har behagat att vakna... Nåja, om inte annat kan jag ju väcka honom genom att öva på min dubbel-grepps-läxa... haha! ;P Nej, skämt och sidor, klart att han måste sova. Jag får väl göra mina teoretiska läxor eller nåt. Blir nog bra det. Ser i alla fall fram emot morgondagen, som sagt. :)

Idag har jag spelat, sjungit och grejat lite i min lilla lya. Som vanligt med andra ord,  japp. Tåget hit var dock inställt så jag fick åka buss istället. Men det var himla hyvens faktiskt. Satt och snackade musik med en go tjej som är musiker (spelar/sjunger med DiLeva bland annat). Kul kul. Ååå, vad det finns mycket göttigt musikerfolk, hehe! Satsar på att bli en av dem... ;)

-----

Mina fingertoppar hårdnar och vitnar mer och mer för var dag som går. Gött mos! Hehe. Hoppas det håller i sig bara... :)

-----

Klockan är mycket och jag är trött och borde väl egentligen gå och lägga mig... Ja.
Ska bädda ner mig i sängen (jag har bäddat rent, fy tusan vad snäll jag är! :P) och skratta lite till Lucy Sullivan...
Åh, om det är något som jag har saknat så är det att läsa! När man gick i skolan hade man varken tid, lust eller ork att läsa något utöver det obligatoriska, men nu när jag verkligen har tid för mig själv... Det är underbart härligt.
Mycket är underbart härligt med tid för sig själv förresten. Jag har alltid gillat att vara ensam (I don't like being lonely, I like being alone!), men det har inte blivit så mycket den senaste... tiden. Av olika (härliga!!!) anledningar. Men nu har jag som sagt tid och det känns faktiskt väldigt skönt. Tid att hitta mig själv. Tid att mogna. Tid att uppskatta allt annat... Allt och alla.
Tror helt klart att detta kommer bli ett bra, stärkande och utvecklade år - både musikaliskt och privat. :) Mmmmm... *myser*

Nej, nu väntar sängen. Sen när jag sluter de blå kommer det gå en sekund och så *poff* kommer min prins att ligga där bredvid mig och jag får sova på hans arm......................... :)))

Sov så gott och pussåkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback