È vita è bella - hurra för det kulturella!

Jag har alltid älskat att gå på teater, musikaler, operor, konserter... allt av alla de slag.

Jag är evigt tacksam för Karlshamns goda kulturliv, men jag har alltid velat bo i en större stad, till viss del på grund av ett större kulturutbud. Så nu är det bara att passa på och njuta av det goda! :))) Och det gör jag, hihi... ;)

Har ikväll varit på GöteborgsOperan för tredje gången denna höst. Idag var det dags för balett numero två: Danspärlor i jultid. Helt underbart! Snabbversionen av "Nötknäpparen" var som en dröm...
Tack för fint sällskap, Sophia! ;)

Nu är jag tillbaka i lägenheten och njuter av lite tid för mig själv. Äter lussekatt och glass och kollar på TV. Innan klockan blev 22 hann jag dessutom kolla lite på det stycke jag köpte idag och nu ska börja jobba ned: Schostakovichs cellosonat op. 40.
Tid för sig själv i all ära, men just nu har jag det mer underbart än vanligt,  för Calle har varit hos mig i Ljungskile nu i ett par dagar och nu kommer jag stanna här i stan till tisdag... Sedan bär det av på luciaresa till Kiel... :)

(Calle jobbar ikväll, ja. Simon är fortfarande i Blekinge.)

Vi har haft intensivvecka hela veckan i skolan, och finalen var gårdagens konsert på Orust. Den gick bättre än torsdagens konsert och efteråt firade vi (konserterna och Carl-Erik som fyllde 21) på Tursiten i byn. Det blev verkligen en helt underbar kväll! :D Skoj, sång, musik, öl, goda vänner och min prins... Nä, man kan inte klaga. È vita è bella!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback